Blog.marketcity

منو

امواج عجیب مخابره شده از فضا احتمال وجود فرازمینی ها را افزایش داد

احتمال وجود موجودات فرا زمینی همیشه از داغ ترین مباحث موجود میان انسان ها بوده است که گهگاهی شاهد به میان آمدن آن در اخبار بوده ایم،اما این بار امواجی از برخی ستارگان به زمین مخابره شده که نجوم شناسان آن را مرتبط با تمدنی فرازمینی می دانند.

به گزارش کلیک،دانشمندان حوزه نجوم شناسی اخیرا طیف گسترده ای از امواج را از اعماق کیهان دریافت کرده اند که احتمالا فرازمینی ها آن را به زمین فرستاده اند!حتما تعجب کرده اید اما باید بگوییم که این بار این بحث توسط دانشمندان و نه نویسنده فیلم های تخیلی مطرح شده است.

بررسی های گسترده ای که بر روی این امواج انجام شده نجوم شناسان را به این باور نزدیک می کند که این امواج نوعی پیغام مخابره شده توسط موجودات فرازمینی است و آنها در تلاشند تا با مخابره این سیگنال ها ساکنین کره زمین را از وجود خود آگاه کنند.

دانشمندان به هنگام رصد های کیهانی خود متوجه می شوند که از میان ۲٫۵ میلیون ستاره ای که در گستره دید تلسکوپ بوده است ۲۳۴ ستاره به لحاظ امواجی که از آنها ساتع می شود رفتار عجیبی را نشان می دهند،آنها با بررسی های دقیق خود متوجه شده اند که آهنگ کلی امواج مخابره شده شبیه به یک مکالمه می باشد،گرچه هیچ کس از زبان احتمالی استفاده شده از آن کوچک ترین شناختی ندارد.

در واقع آنالیز دقیق این امواج به قدری دشوار است که دانشمندان را کاملا تسلیم کرده است و آنها به جز موجودات فضایی هیچ توضیح دیگری را درباره منبع این امواج نمی توانند ارائه کنند.

دکتر بورا و دکتر تروتیر از دانشگاه لاوال واقع در کبک کانادا در مقاله ای درباره این اکتشاف مهم می گویند:نتیجه بررسی های ما بر روی امواج مذکور دقیقا با پیش بینی ای که قبل از این درباره موجودات فرازمینی وجود داشت تطابق دارد،علاوه بر این در نظر گرفتن این مسئله که این امواج از طرف ستارگانی با موقعیت مشخص به زمین رسیده اند(و نه همه ستارگان)ما را به این فرضیه نزدیک کرده است که احتمالا فرستنده این امواج تمدنی فضایی است و قصد دارد تا ما را از وجود خویش آگاه کند.

مقاله ای که حاوی نتایج حاصل از بررسی های مذکور است توانسته تا مجوز چاپ را در آخرین نسخه نشریه جامعه نجوم شناسی Pacific کسب کند و قرار است تا به زودی و با عنوان”سیگنال های فرستاده شده از موجودات فرازمینی”به چاپ برسد.

البته باید بگوییم که دانشمندان هنوز نمی توانند با قطعیت راجع به هویت فرستنده این امواج سخن بگویند و هنوز مطالعات بیشتری برای اظهار نظر قطعی درباره این فرضیه لازم است،باید این امواج توسط دانشمندان دیگر و البته با استفاده از تجهیزات متفاوتی بررسی شوند تا بتوان به نتیجه دقیق تری رسید.

استیون هاوکینگ فیزیکدان سرشناس در دنیای کیهان شناسی نسبت به این اکتشاف جدید ابراز علاقه کرده و گفته است:پیش از نتیجه گیری باید این مسئله تحت مطالعات گسترده تری قرار بگیرد و در بازه زمانی فعلی نمی توانیم با اطمینان از منشا فرازمینی آن صحبت کنیم.

جامعه نجوم شناسی جهانی معتقد است که با وجود اینکه این اکتشاف بی سابقه و چالش بر انگیز است اما ادعا های بزرگ برای اثبات نیازمند ارائه شواهد بزرگ است.

آژانس بین المللی فضایی برای بررسی همه جانبه موضوع از همه دانشمندان علاقه مند به همکاری درخواست کرده تا برای همکاری با این سازمان داوطلب شوند و مسئولین این سازمان معتقدند تا همه دلایل احتمالی دیگر را برای به وجود آمدن این امواج رد نکنیم آن را به تمدنی فرا زمینی نسبت نخواهیم داد.

منبع : کلیک

امتیازدهی به {پست}

دسته :  اخبار, جدیدترین اخبار, دانش و فناوری, هوا فضا

دیدگاه ها

در حال بارگذاری